Poradnik

Historia marki Oakley

Historia marki Oakley

07-01-2025

 

Oakley to marka, którą od zawsze uznaje się za lidera w dziedzinie technologii soczewek sportowych. Obecnie przedstawiając technologię soczewek PRIZM - która w magiczny sposób dopasowuje wzrok do określonych warunków środowiska sportowego, przeniosła okulary przeciwsłoneczne i gogle narciarskie na zupełnie nowy poziom. Ale właściwie od czego to się zaczęło?

 

Hisoria marki Oakley

Hisoria marki Oakley

Firma Oakley powstała w garażu Jima Jannarda w 1975 roku. Myśl przewodnia marki to: "Wszystko na świecie może być i będzie lepsze" - pytanie tylko kiedy i kto tego dokona.

Wyposażony w pragmatyczną wizję, miłość do designu i dogłębne zrozumienie technologii James "Jim" Jannard porzucił studia i ruszył w nieznane. Podróż zaczął od obwoźnej sprzedaży części do motocykli, a firmę nazwał imieniem swojego psa - setera angielskiego - "Oakley". Jego firma szybko stała się pionierem w dziedzinie okularów sportowych, otwierając nowe możliwości milionom ludzi na całym świecie.

Od uchwytów na kierownicę...

Od uchwytów na kierownicę...

Jim opatentował unikalny rodzaj gumy i nazwał ją Unobtainium. Potem nadał jej ergonomiczny kształt i dodał strukturę przyssawek ośmiornicy, poprawiającą przyczepność - tak powstał uchwyt Oakley. Ten produkt odmienił sport i stworzył dla Jima platformę biznesową, która wykraczała poza dwa kółka i to dosłownie - zostawiając konkurencję daleko w tyle!

po rewolucję w optyce!

po rewolucję w optyce!

W 1980 roku powstały pierwsze MX Goggle - produkt, który przygotował pole do przełomowego wejścia Oakley do branży artykułów optycznych. Jim opracował gogle jako reklamę dla swojej marki. Dzięki nim umieścił nazwę firmy w pierwszorzędnej lokalizacji: na twarzy motocyklisty. 

Cztery lata później, podczas gdy Jim jechał autostradą wzdłuż wybrzeża Pacyfiku, zauważył, że okulary przeciwsłoneczne mają o wiele mniejszy zakres ochrony, niż jego MX Goggle. To było olśnienie! 

Pierwsze okulary sportowe

Pierwsze okulary sportowe

Kierując się kreatywnością i swoją wizją storzył prototyp pierwszych okularów sportowych, używając: wieszaka na ubrania, soczewki gogli Lexan i taśmy izolacyjnej. W ten sposób narodziły się okulary Eyeshade, które stały się rewolucją w branży optycznej i sporcie. Rok później Oakley przedstawił Blade i Razor Blade. To się nazywa mocne przyspieszenie!

Factory Pilot Team

Factory Pilot Team

Genialne produkty Jima i jego sprytna taktyka marketingowa wywołały tsunami w sporcie, wywracając sposób w jaki sportowcy współpracowali z markami. Sportowcy tworzyli jego dział R&D. W tygodniu pracowali nad produktami, które testowali w weekendy. Ten zespół znany jest jako Factory Pilot Team, który w pełni przejął mantrę Oakley: PASJA. ZAANGAŻOWANIE. ZAPAŁ. Ich oddanie biło rekordy!

Jeden z najlepszych kolarzy szosowych i początki Eyeshade

Jeden z najlepszych kolarzy szosowych i początki Eyeshade

Jim osobiście zwrócił się do legendarnego kolarza, Grega Lemonda, kiedy marka wypuszczała Eyeshade. W ten własnie sposób jeden z najlepszych kolarzy szosowych miał na nosie Eyeshade i pokazywał je całemu światu. Na asfalcie, na plaży, w telewizji - najbardziej znane postacie promowały Oakley na różne sposoby. Oakley szybko stał się marką tworzoną przez sportowców - dla sportowców.

Nowa baza Oakley - architektoniczne cudo

Nowa baza Oakley - architektoniczne cudo

Dynamika lat 90. sprawiła, że Oakley musiał rozwinąć swoją działalność. Popyt szybował, więc potrzebowaliśmy czegoś większego, o wiele większego! W 1992 roku Eye Jacket zapłacił za dużą część nowej bazy Oakley w postapokaliptycznym stylu. Zwykle nazywana FHR lub 1 Icon, od adresu pocztowego w Foothill Ranch. Ta kultowa siedziba to architektoniczne cudo! Wymyślone przez byłego prezesa firmy Colina Badena.

Celowo wywrotowe, pomyślane jak coś więcej niż sale konferencyjne i produkcyjne. W 1 Icon zobaczycie lobby będące schronem przeciwatomowym, pełnowymiarowe kino i tor rowerowy do testowania produktów. Jest tu również muzeum marki czy baza zespołu projektowego. Pierwotnie zawierała ona boisko do kosza stworzone dla gościa znanego jako MJ. 

Michael Jordan w zarządzie Oakley

Michael Jordan w zarządzie Oakley

Ciekawostka: Wiecie, że Michael Jordan, przez wszystkich, którzy cokolwiek wiedzą o sporcie, zwany G.O.A.T., w 1995 roku dołączył do zarządu Oakley? Tak było. Wielki Mike we własnej osobie. Był twarzą kolekcji Xmetal w 1997 roku i programu Oakley Watch w 1998 roku. Jordan był wtedy u szczytu, a wszystko czego dotknął – zamieniało się w złoto.

Jest tu czołg, torpeda, kolce, piracka flaga, tajne pomieszczenia – ten obiekt nie ma sobie równych!

Sportowcy, pracownicy, miłośnicy marki z całego świata przybywali, by zobaczyć bunkierystyczną architekturę i odetchnąć innowacyjną energią – jaka stąd promieniuje.

Czas zrewolucjonizować cały świat

Czas zrewolucjonizować cały świat

Następnie nadszedł czas, by zdobyć rynki poza Kaliforią i obiema Amerykami. Na początku XXI wieku wypuszczone zostały w świat Rolling O-Lab – flotę markowych ciężarówek, których załogę stanowili marketingowcy Oakley przygotowani by sprzedawać, edukować i wspierać aktywację marki na całym świecie. Rolling O-Lab docierał do kolejnych krajów, a Jim snuł coraz szersze plany. Wymagały one zwiększenia produkcji i globalnego wsparcia dystrybucji.

W 2007 roku podpisano umowę: Oakley został zakupiony przez Luxottica, okularową potęgę, która miała moc, by zrealizować jego wielkie ambicje. Od Andre Agassiego w bujnej fryzurze i okularach Mambo, Rickey Hendersona – jednego z najlepszych graczy w historii bejsbolowej Major League – w genialnych Mframe, po Toma Cruise’a robiącego z Romeo nieodzowny gadżet nowoczesnego herosa: Oakley stał się ucieleśnieniem pewności siebie, zuchwałości i sukcesu.

A jeśli mówimy o ikonach, co znaczy „kultowe” dla Oakley?

A jeśli mówimy o ikonach, co znaczy „kultowe” dla Oakley?

To, co kultowe, zmienia nasz sposób myślenia, doświadczania, działania. Cieszy oczy umysł i serce. Kultowe są nasze metody.

Absolwenci szkół plastycznych zatrudniani jako główni projektanci. Wykorzystywanie drukarek 3D nim inni dostrzegli, że one istnieją. To zmienianie paradygmatów branży. Kultowe jest oferowanie 22 394 880 kombinacji spersonalizowanych okularów. Wspieranie autoekspresji i indywidualizmu. Kultowe jest tworzenie barwników do soczewek Prizm, aby wzmocnić kolory i kontrast i pokazać ludziom świat pełen detali. Kultowe jest testowanie i niszczenie, popełnianie błędów i wyciąganie wniosków. Kultowe jest śmiałe rozszerzanie działalności.

Kultowe jest stworzenie najlżejszych okularów na świecie. SubZero. To oferowanie zintegrowanego systemu ochrony głowy obejmującego gogle i kaski. To stworzenie Oakley Kato – które po raz czwarty redefiniują krzywiznę soczewki i kolejne przesunięcie granic konwencji. Kultowe jest stworzenie estetyki uwielbianej na całym świecie.

 

 

Co Oakley robi inaczej niż wszyscy?

Co Oakley robi inaczej niż wszyscy?

Robimy to czego inni się boją. Robimy to czego inni nie potrafią. DNA Oakley jest wyjątkowe. To niekończąca się ewolucja i unowocześnianie najbardziej kultowych produktów, które są testowane przez największych z wielkich.

Filozofia Factory Pilot ma się doskonale! Przechodzimy samych siebie by wszystko ulepszać, pozostając wiernym naszej oryginalnej wywrotowości, by odpowiadać na potrzeby przyszłości przesuwamy granice technologii

Wizją marki Oakley jest rozpalanie potencjału człowieka i jego możliwości. Oakley podkreśla, że miarą sukcesu jest pomoc innym ludziom osiągnąć ich wielkość, życie i oddychanie miłością do sportu oraz inspirowanie ludzi do odkrycia ich potencjału i stawania się najlepszą wersją samych siebie.

W naszym salonie realizujemy recepty zarówno od prywatnych okulistów, jak i te finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

X

Cenimy Twoją prywatność

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies i podobne technologie, które mogą służyć do personalizacji reklam. Szczegóły w naszej polityce prywatności. Dodatkowe informacje tutaj

Pliki cookies wykorzystywane do zapewnienia podstawowych funkcjonalności strony

Pliki cookie używane do monitorowania korzystania z naszej strony i personalizacji reklam

X

POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES

Drogi Użytkowniku Internetu, wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 12. i 13. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej jako „Rozporządzenie RODO”), Administrator danych osobowych niniejszym informuje:

 

DANE OSOBOWE:

Administratorem danych osobowych gromadzonych poprzez stronę internetową pod adresem: https://optyksajdyk.pl jest Pan Marcin Sajdak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą OPTYK Marcin Sajdak pod adresem: ul. Słoneczna 32, 33-100 Tarnów, zgodnie z wpisem do Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej RP, NIP: 9930670202, REGON 382134010 (zwany dalej jako „Administrator”)

Kontaktując się z Administratorem, umawiając na wizytę (telefonicznie, mailowo czy korzystając z udostępnionego na stronie systemy rezerwacji Glasson), czy też odwiedzając stronę internetową przekazujesz mu swoje dane osobowe (imię, i nazwisko, nr telefonu, adres email, ale również adres IP komputera, z którego korzystasz przeglądać nasza stronę internetową).

Administrator przetwarza Twoje dane w następujących celach i wykonując następujące czynność przetwarzana danych:

  1. kontakt z Administratorem - kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznie, czy też korzystając z formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt przekazujesz Administratorowi swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości, a także swoje imię i nazwisko, ewentualnie także nr telefonu kontaktowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby Administrator mógł nawiązać z Tobą kontakt i udzielić Ci odpowiedzi zadane przez Ciebie pytanie. Jeśli dokonałeś zgłoszenie nielegalnych treści i zawnioskowałeś o udzielenie Ci odpowiedzi na zgłoszenie – na podany przez Ciebie adres email otrzymasz od Administratora informację nt. rozpoznania Twojego zgłoszenia. Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu na podstawie czynności żądanych i zainicjowanych przez Ciebie, a podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO. Podstawą prawną przetwarzania danych po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel Administratora w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO). Treść korespondencji może podlegać archiwizacji do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu. Masz prawo domagać się przedstawienia historii korespondencji, jaką prowadziłeś z Administratorem (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nadrzędny interes Administratora, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami ze Twojej strony jako użytkownika naszej strony,

  2. umówienie wizyty w naszym salonie w Tarnowie przy ul. Słonecznej 32 – korzystając z systemu rezerwacji Glasson przekazujesz swoje dane osobowe: imię i nazwisko, nr kontaktowego telefonu komórkowego oraz adres email w celu dokonanie rezerwacji wizyty u jednego z naszych specjalistów. W systemie Glasson musisz dokonać rejestracji konta zgodnie z Regulaminem Rezerwacji Online (https://www.myglasson.com/regulamin_Glasson.pdf) akceptując także odrębną dla tego systemu Politykę prywatności (https://www.myglasson.com/polityka_prywatnosci_Glasson.pdf). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby Administrator mógł nawiązać z Tobą kontakt, potwierdzić rezerwację i przypomnieć Ci o terminie wizyty w naszym salonie. Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu na podstawie czynności żądanych i zainicjowanych przez Ciebie oraz wykonania umowy zawartej przez Ciebie z nami, a podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO. Podstawą prawną przetwarzania danych po odbyciu wizyty jest usprawiedliwiony cel Administratora w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO). Treść korespondencji może podlegać archiwizacji do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu. Masz prawo domagać się przedstawienia historii korespondencji, jaką prowadziłeś z Administratorem (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nadrzędny interes Administratora, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami ze Twojej strony jako użytkownika naszej strony,

  3. analiza i statystyka naszej strony internetowej – adres twojego komputera (IP) i inne dane są zgromadzone w logach systemowych naszej strony internetowej np. podczas wyszukiwania treści i wykorzystywane są przez Administratora w celu prowadzenia analiz aktywności użytkowników, aby poprawić funkcjonalności i obsługę techniczno-administracyjną naszej strony internetowej, co stanowi uzasadniony interes Administratora, a podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6. ust. 1. lit. f) Rozporządzenia RODO. Korzystamy w tym celu z wtyczki Google Analytics - to tzw. kod śledzenia, który wskazuje wiek, płeć, lokalizację osób wchodzących na stronę i ruch na naszej stronie. Dane osobowe pozyskane w ten sposób przechowywane są przez okres 14 miesięcy. W każdej chwili możesz zablokować kod JavaScript Google Analytic wchodząc na link: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout i postępując zgodnie z zawartymi tam wskazówkami i instrukcjami,

  4. spełnienie wymogów wynikających z Rozporządzenia GPSR – Twoje dane osobowe jako naszego klienta (imię i nazwisko, adres, kontaktowy nr tel. i adres email mogący zawierać dane osobowe), a także informacje o zakupionych produktach są przetwarzane przez Administratora w celu spełnienia wymogów wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie (UE) 1025/2012 i dyrektywę (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE i dyrektywę 87/357/EW z dnia 10.05.2023 roku (zwane dalej jako „Rozporządzenie GPSR”). Obowiązkami Administratora są działania takie jak identyfikacja i raportowanie potencjalnych zagrożeń związanych z produktami, zapewnienie zgodności produktów z wymaganiami bezpieczeństwa oraz informowanie właściwych organów lub Ciebie jako użytkownika o konieczności podjęcia działań w zakresie bezpieczeństwa produktów. Rozporządzenie GPSR zobowiązuje także Administratora do przekazywania powiadomień, jeśli wymagają tego przepisy i szczegóły zgłoszonych problemów związanych z bezpieczeństwem produktu. Podstawą prawną przetwarzania danych przez Administratora jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO

 

Administrator informuje, że masz, w każdym czasie, prawo przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia RODO, prawo dostępu do treści danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania, sprostowania, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych, a udzielona przez Ciebie zgoda na przetwarzanie danych może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administrator może odmówić usunięcia Twoich danych osobowych, jeżeli istnieją przesłanki wynikające z przepisów prawa. Masz także prawo do wniesienia skargi dot. przetwarzania danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Twoje dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Twoje dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. Zasady związane z realizacją Twoich wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 15. – 21. Rozporządzenia RODO.

 

Administrator niniejszym informuje także, że nigdy nie przekazuje, nie sprzedaje, ani nie użycza zgromadzonych danych osobowych użytkowników swojej Strony internetowej osobom trzecim innym niż wskazane w niniejszej Polityce, chyba że za wyraźną Twoją zgodą lub na Twoje życzenie, albo na żądanie uprawnionych na podstawie prawa organów państwa w związku z toczącymi się postępowaniami (np. sądów, organów ścigania, Inspekcji Handlowej).

 

Twoje dane osobowe udostępniane są jedynie właścicielowi systemu rezerwacji Glasson, tj. spółce pod firmą Glasson International Sp. z o.o., który przetwarza je zgodnie z zadami obowiązującym dla tego systemu. Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w sposób zgodny z zakresem udzielonego przez Ciebie zezwolenia oraz wymogami prawa, w tym przepisów Rozporządzenia RODO, w szczególności zabezpiecza Twoje dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą, czy uszkodzeniem, gwarantując także poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych. Nasz strona internetowa ma włączone szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL.


Nasza strona internetowa może zawierać także linki do innych stron internetowych nieadministrowanych przez Administratora, zatem nie może on ponosić odpowiedzialności, ani za zawartość tychże stron, ani za stopień ochrony prywatności realizowany przez administratorów tych stron. Administrator informuje także, że niniejsza Polityka dotyczy tylko strony https://optyksajdak.pl pl oraz że po przejściu na inne strony, zalecane jest, abyś zapoznał się z właściwą danej stronie polityką prywatności, zanim udostępnisz tam swoje dane osobowe. Decydując się na przejście na takie strony i odwiedzenie ich, pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność.


PLIKI COOKIES:

Wiele stron internetowych zapisuje na Twoim komputerze, a dokładniej w schowku konkretnej przeglądarki (Firefox, Internet Explorer, Chrome i inne) na Twoim koncie użytkownika komputera lub telefonu, na którym łączysz się z siecią, tzw. pliki cookies. Pliki te składają się z ciągu liter i znaków i są stosowane na naszej stronie internetowej w celu lepszego dostosowania witryny do Twoich indywidualnych preferencji - dzięki nim zapamiętywane są Twoje indywidualne ustawienia, ale również w celu zapewnienia prawidłowego działania i poprawy funkcjonalności naszej strony, poprawa wydajności i optymalizacji działania naszej strony, jak i w celu targetowania treści informacyjnych i promocyjnych.

Na szczęście, jeżeli uważasz, że obecność plików cookie narusza Twoją prywatność, możesz w każdej chwili je wyłączyć albo dla konkretnej witryny albo w ogóle dla wszystkich połączeń z Twojej przeglądarki.

W przeglądarce Mozilla Firefox
W menu "Narzędzia" wybierz "Opcje" i w nich zakładkę "Prywatność".
Przeglądarka daje Ci możliwość zaznaczenia, że nie chcesz być śledzony w ogóle albo usunięcia pojedynczych ciasteczek poszczególnych witryn.

W przeglądarce Microsoft Internet Explorer
W menu "Narzędzia" wybierz "Opcje internetowe" i w nich zakładkę "Prywatność".
Specjalnym suwakiem możesz regulować ogólny poziom prywatności albo przyciskiem "Witryny" zarządzać ustawieniami poszczególnych serwisów internetowych.

W przeglądarce Google Chrome
W menu ukrytym pod trzema poziomymi kreseczkami w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz "Narzędzia" a potem "Wyczyść dane przeglądania...". Oprócz możliwości czyszczenia plików cookie, znajduje się tam link "Więcej informacji", który prowadzi do szczegółowego opisu funkcji prywatności przeglądarki.

W przeglądarce Opera
Przyciskiem "Opera" w lewym górnym rogu otwórz menu i wybierz w nim "Ustawienia" i dalej "Wyczyść historię przeglądania...". Oprócz możliwości skasowania już ustawionych plików cookie, jest tam też przycisk "Zarządzaj ciasteczkami..." prowadzący do bardziej zaawansowanych opcji dla poszczególnych witryn.

W przeglądarce Apple Safari
W menu "Safari" wybierz "Preferencje" i w nich zakładkę "Prywatność". Znajdziesz w niej liczne opcje dotyczące plików cookie.

W telefonach komórkowych, tabletach i innych urządzeniach mobilnych
Każdy model telefonu może tę funkcję obsługiwać w inny sposób. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia mobilnego.

Administrator informuje, że brak wyrażenia przez Ciebie zgody na używanie plików „cookies” w wersji minimalnej spowoduje niepoprawne wyświetlanie zawartości naszych stron internetowych. Brak Twoje zgody na używanie pozostałych plików „cookies” może ograniczyć niektóre funkcjonalności dostępne w Serwina naszej stronie internetowej.

Administrator jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszej Polityki z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana zasad funkcjonowania strony internetowej). W przypadku wprowadzenia zmian, odpowiednia informacja o zmianach w Polityce zostanie umieszczona w na naszej stronie internetowej z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni przed ich wejściem w życie.

W przypadku jakichkolwiek pytań, uwag oraz wniosków, czy sugestii dotyczących naszej strony internetowej, czy niniejszej Polityki prosimy Cię o kontakt z nami mailowo na adres: optyksajdak@gmail.com, lub telefonicznie: + 48 600 741 236, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach: 9:00 – 17:00, w soboty w godzinach: 9:00 – 13:00.

Tarnów, dnia 04.02.2025 roku